En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.

Els òrgans de govern municipal de l'Ajuntament de Tordera i que es defineixen pel que fa a la seva composició i funcions delegades , es detallen en els acords presos del Ple de 29 de juny de 2023 d'organització del cartipàs municipal del mandat 2023-2027 i que en el Ple del mes d'agost es farà la ratificació d'alguns dels acords adopatas en el Ple de 29 de juny de 2023, així es defineixen:

EL PLE

D'acord amb l'artícle 22 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i l'article 52 del Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, el Ple municipal ha d'estar integrat per tots els regidors i presidida pel alcalde. 

LA JUNTA o COMISSIÓ DE GOVERN

D'acord amb l'artícle 23 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, la Junta de Govern Local s'integra pel Alcalde i per un nombre de regidors no superior a un terç del nombre legal de regidors, nomenats i separats lliurement per l'alcalde, que n'ha de donar compte al ple. 

COMISSIÓ INFORMATIVA GENERAL

D'acord amb els articles 20.1.C) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local i l'article 60 del Decret Legilatiu 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, la Comissió infomativa ha d'existir en tots els municipis de mes de 5.000 habitants i està formada pels membres dels diferents grups politics que formen part de la corporació.

Te la funció d'estudi, debat i dictàmen dels assumptes que siguin competència del Ple amb la finalitat que puguin formular reclamacions abans de la seva aprovació pel Ple.

COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

D’acord amb els articles 116 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 58 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Municipal i de règim Local de Catalunya, la Comissió especial de comptes ha d'existir a tots els municipis i està constituida pels diferents membres dels grup politics de la corporació.

L'objectiu d'aquesta comissió és informar publicament als seus membres dels comptes anuals de l'Ajuntament perquè puguin fer les seves reclamacions o observacions abans de la seva aprovació al Ple.

COMISSIÓ DE SEGUIMENT DELS PRESSUPOSTOS

Es crea com a òrgan complementari municipal, amb la finalitat de constituir un espai d'estudi, informe i consulta en relació als Pressupostos Municipal, així com de seguiment i control dels mateixos, per acord de Ple de data 27 d'abril de 2017.

Les atribucions de cadascún dels òrgans col·legiats està definida en la normativa, corresponent : Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local ("BOE" 80 de 3-4-1985) // Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel que s'aprova el text refòs de la Llei municipal i de règim local de Catalunya ("DOGC 3887 de 20-5-2003), però en l'organització del govern municipal, el alcalde-president pot delegar alguna de les seves competència a alguns d'aquests òrgans.