DL | DT | DC | DJ | DV | DS | DG |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
DL | DT | DC | DJ | DV | DS | DG |
---|---|---|---|---|---|---|
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Accés a la informació sobre el període de votació
EN QUÈ CONSISTEIX EL PROJECTE?
L’Ajuntament de Tordera impulsa, en el marc de la participació ciutadana, el projecte de Pressupostos Participats a través del qual els ciutadans i ciutadanes podran proposar, debatre i decidir el destí d’una part del Pressupost Municipal. L’objectiu inicial del projecte és implicar la ciutadania en la presa de decisions responsables sobre el destí d’una part dels recursos públics, fomentant la participació amb la creació de nou òrgans que afavoreixin el debat col·lectiu i que permetin planificar la despesa municipal a les prioritats ciutadanes.
COM ES DESENVOLUPARÀ?
Per fer-ho possible es destinarà una aplicació pressupostària al procés de Pressupostos Participats que es distribuirà, en funció dels criteris objectius de repartiment, entre les deu zones en què es divideix al municipi per dur a terme aquest procés. El projecte de pressupostos participats s’instrumentarà mitjançant diferents òrgans de participació: el Consell veïnal, les assemblees de zona i l’equip tècnic i jurídic de valoració. Així, la ciutadania presentarà i debatrà les propostes a través d’aquest òrgans, alguns dels quals seran de nova creació com el Consell Veïnal de Tordera i les assemblees de les zones que, a dia d’avui, no compten amb associacions de veïns consolidades. Les propostes que es recullin, prèvia validació, es sotmetran a votació, i s’executaran a cada zona les que hagin obtingut un major nombre de vots.
La iniciativa estableix que els ciutadans podran presentar propostes que facin referència a àmbits i matèries de competència municipal i siguin d’interès general, que donin resposta a necessitats concretes, que s’ajustin a l’import assignat a cada zona i als criteris jurídics i tècnics que es defineixin des del Consell veïnal.
COM I QUAN ES PODRÀ VOTAR?
Una vegada validades tècnicament les propostes i acceptades pel Consell Veïnal, els projectes es sotmetran a votació. Podran votar totes les persones majors de 16 anys empadornades a Tordera i aquelles qui tinguin una segona residència al municipi. En aquests casos de segona residència o propietat, cal inscriure's prèviament al registre censal de Pressupostos Participats, adjuntant còpia del DNI i un rebut de l'IBI de la segona residència.
Per registrar-se al cens de presspostos participats en cas de no estar empadronat/da a Tordera, cal adreçar-se a l'OAC de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i dimarts i dijous de 17 h a 19 h.
El termini de votacions tindrà lloc de l'11 al 26 de març de 2019.
Calendari de les sessions informatives dels pressupostos participats del 2019
DISSABTE 23 DE FEBRER 2019
§ Hora: 12:30h TERRA BRAVA Lloc: local associació de veïns
§ Hora: 17:00h FIBRACOLOR Lloc: local associació de veïns
§ Hora: 18:00h TORDERA PARC Lloc: local associació de veïns
DIMARTS 26 DE FEBRER 2019
§ Hora: 20:00h VEÏNAT SANT DANIEL (JALPÍ) Lloc: local associació de veïns
DIVENDRES 1 DE MARÇ 2019
§ Hora: 19:00h ZONA CENTRE Lloc: Emili Vendrell
DISSABTE 2 DE MARÇ 2019
§ Hora: 10:30h NIAGARA PARC Lloc: local associació de veïns
§ Hora: 12:30h ROCA ROSSA, CAN CAMPS I FARRERES Lloc: Monestir de Roca Rossa
DIIUMENGE 3 DE MARÇ 2019
§ Hora: 10:30h CAN DOMÈNEC Lloc: a determinar
§ Hora: 12:30h AGORA PARC Lloc: local associació de veïns
DIMARTS 5 DE MARÇ 2019
§ Hora: 20:00h SANT PERE Lloc: local associació de veïns
DIJOUS 7 DE MARÇ 2019
§ Hora: 19:00h SANT ANDREU Lloc: local associació de veïns
DISSABTE 9 DE MARÇ 2019
Hora: 10:30h MAS MORA Lloc: local associació de veïns
Hora: 12:30h SANT DANIEL Lloc: a determinar
Per resoldre qualsevol dubte o si necessiteu aclariments sobre qualsevol qüestió relacionada amb la iniciativa de Pressupostos Participacipats podeu fer-ho a través d'aquest formulari de consulta