FEBRER 2018>
DLDTDCDJDVDSDG
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
< MARÇ 2018>
DLDTDCDJDVDSDG
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
< ABRIL 2018>
DLDTDCDJDVDSDG
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
< MAIG 2018>
DLDTDCDJDVDSDG
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
< JUNY 2018
DLDTDCDJDVDSDG
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
Notes de Premsa
Consulta pública prèvia a l´elaboració de l´Ordenança reguladora del servei públic municipal
Els serveis consisteix en el manteniment d´una franja exterior de protecció al voltant de les urbanitzacions i nuclis de població, així com en el  manteniment de les parcel•les i zones verdes lliures de vegetació

Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa

El Decret 64/1995, de 7 de març, va establir les línies generals per la prevenció d'incendis forestals en termes generals. Posteriorment, la Llei 5/2003, de 22 d'abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana (L5/2003), va ser un avenç de l'anterior normativa introduint mesures concretes per la prevenció d'incendis forestals a les urbanitzacions sense continuïtat immediata amb la trama urbana, entre les quals destaca la creació i manteniment d'una franja exterior de protecció de vint-i-cinc metres d'amplada al voltant de la urbanització i la l'obligació de mantenir en les mateixes condicions el terreny de les parcel•les no edificades.

Després de més de deu anys de vigència de la L5/2003, s'ha vist la necessitat d'ampliar l'àmbit de la seva aplicació i també les mesures concretes de prevenció, entre d'altres aspectes. En aquest sentit, la Llei 2/2014, de 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, ha modificat parcialment la L5/2003. Entre les novetats, destaquen l'ampliació del seu objecte a les urbanitzacions, sense distingir entre les que tenen o no continuïtat amb la trama urbana, als nuclis de població, i edificacions i instal•lacions situats en terrenys forestals o en la franja de cinc- cents metres que els envolta (art 179.2 L 2/2014, que modifica l'art 1 L 5/2003).

També amplia l'anterior obligació de manteniment de les mateixes condicions que s'estableixen per la franja a les parcel•les interiors i zones verdes (art.179.4 L 2/2014, que modifica la lletra b) art 3.1 L 5/2003).

Els subjectes obligats són les comunitats de propietaris de la urbanització o les entitats urbanístiques col•laboradores (art 179.5 L2/2014, que modifica l'art 4.1 L 5/2003). Els propietaris de les finques continuen essent els obligats en última instància (art 4.2 L 5/2003).

En cas d'inactivitat de les entitats i propietaris, l'Ajuntament conserva la potestat d'executar subsidiàriament les obligacions descrites als apartats a), b) de l'art 3.1 L5/2003 (creació i manteniment d'una franja exterior de protecció de vint-i-cinc metres d'amplada al voltant i manteniment de les parcel•les interiors i zones verdes).

L'experiència en l'aplicació de la L5/2003 ha permès constatar que l'establiment inicial i posterior manteniment de la franja perimetral de protecció és una mesura de caràcter marcadament col•lectiu que no pot ser acomplerta per una persona aïlladament, sinó que demana inevitablement l'actuació d'un subjecte que representi interessos col•lectius i que tingui la necessària capacitat de gestió per portar-la a la pràctica. Segons el text legal vigent el subjecte obligat a la implementació de la mesura és, en primer terme, la comunitat de propietaris de la urbanització o nucli de població, o l'entitat urbanística col•laboradora existent. Però en darrer terme és l'Ajuntament qui ha d'efectuar els treballs corresponents si els subjectes obligats no ho han fet abans. L'experiència mostra que és especialment difícil pels particulars, tot i que estiguin organitzats, el manteniment de la franja perimetral, per la qual raó, en la pràctica, els ajuntaments es veuen obligats a assumir la responsabilitat de l'execució, sense perjudici de repercutir el seu cost sobre els propietaris. Donada aquesta situació, que previsiblement serà estable en el futur, ha semblat oportú l'establiment del servei, la regulació del qual és objecte d'aquesta Ordenança.

Pel que fa al manteniment de les parcel•les, el nou redactat de la L 5/2003 amplia l'obligació a totes les parcel•les, edificades o no, i a les zones verdes. L'experiència mostra, en el cas de les parcel•les, que l'absència dels propietaris o les dificultats de proveir-se dels mitjans adequats fa que l'obligació sigui sovint incomplerta. La inclusió del manteniment d'aquestes parcel•les en el present servei pot resoldre el problema, oferint una via fàcil de compliment als propietaris obligats.

Necessitat i oportunitat de la seva aprovació

Degut als problemes exposats que es plantegen en el compliment de les obligacions imposades per la normativa en matèria de prevenció d’incendis forestals, l’Ajuntament considera convenient fer l’establiment d’un servei públic municipal per facilitar el dit compliment.

Objectius de la norma

El Projecte d’Ordenança té com a objectiu, com s’ha esmentat, donar solució als problemes que es plantegen en el compliment de les obligacions imposades per la normativa en matèria de prevenció d’incendis, oferint una solució més àgil i eficient per tal que els subjectes obligats puguin donar-hi compliment i per garantir, al mateix temps, el compliment adequat d’aquesta normativa.

FORMULARI DE PARTICIPACIÓ A LA CONSULTA PÚBLICA

Compartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Informació publicada el 4 de desembre de 2017
AJUNTAMENT DE TORDERA Plaça de l'Església, 2 - 08490 Tordera | T. 937.643.717