DL | DT | DC | DJ | DV | DS | DG |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
DL | DT | DC | DJ | DV | DS | DG |
---|---|---|---|---|---|---|
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
En compliment del que preveu l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, s'efectua consulta pública prèvia en relació al Projecte de Reglament de referència, a fi de recaptar l’opinió dels subjectes i organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre els aspectes que es relacionen a continuació.
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
Des de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tordera e treballa des del 2003 per poder oferir polítiques de dinamització i animació comercial al centre de Tordera. A partir del 2013, per donar un pas qualitatiu, es comencen a organitzar fires al carrer de manera coordinada amb l’Associació de Comerciants de Tordera Centre (ACTC), primer, i, a partir del 2014, incorporant la nova associació Tordera Associació Comerços i Serveis (TACS) .
Per tal de facilitar la celebració d’aquests esdeveniments al llarg de l’any, des de l’àrea de Promoció econòmica, es feien unes bases de participació per cadascuna de les fires organitzades i no estaven subjectes a la normativa que s’utilitza per realitzar la Fira Mercat del Ram que també s’organitza des d’aquesta àrea, donat que la casuística, quant a durada, preu i temàtica és diferent.
L’evolució i la consolidació d’aquests esdeveniments per dinamitzar el teixit comercial fan necessari elaborar una regulació de les fires que s’organitzen pels carrers i places de Tordera, al llarg de l’any, des de l’Àrea de Promoció Econòmica, fins ara inexistent
Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
Amb aquesta iniciativa es pretén regular el procediment de participació a les activitats de promoció comercial del municipi i homogeneïtzar aquells aspectes comuns en qualsevol dels esdeveniments organitzats, des de l’Àrea de Promoció Econòmica.
A més, es pretén fer un pas qualitatiu que garanteixi l’adequació al context actual en el servei públic de subministrament de productes alimentaris i d’altres mercaderies, fomentar les relacions comercials del municipi, la lliure concurrència dels articles i productes en les condicions sanitàries més adients i permetre l’adequada regulació dels seus preus amb l’objectiu de prestigiar la producció local i la recerca de la qualitat.
Objectius de la norma
El Projecte de Reglament té com a objectiu, com s’ha esmentat, ordenar adequadament la implantació d’aquest tipus d’esdeveniments al terme municipal, per tal d’evitar que s’implantin en àmbits o indrets inadequats, des d’un de vista de convivència social, de seguretat ciutadana, de mobilitat i de salut pública.
Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
D’acord amb el que s’ha exposat, es considera necessari regular aquesta matèria per assolir els objectius esmentats.
REGLAMENT DE FIRES I ACTIVITATS COMERCIALS