NOVEMBRE 2019>
DLDTDCDJDVDSDG
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
< DESEMBRE 2019>
DLDTDCDJDVDSDG
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
< GENER 2020>
DLDTDCDJDVDSDG
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
< FEBRER 2020>
DLDTDCDJDVDSDG
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728291
< MARÇ 2020
DLDTDCDJDVDSDG
2425262728291
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Notes de Premsa
La Corporació de Salut del Maresme i de la Selva informa que s'implanta un nou sistema via SMS per informar els familiars quan el pacient entra a quiròfan

Un dels principals objectius és reduir l’angoixa que senten els acompanyants durant el temps que han d’esperar a tenir noticies del malalt.  S’envia automàticament un missatge al mòbil de la família cada vegada que el pacient canvia d’ubicació dins de l’àrea quirúrgica. 

 

Aquest sistema és la primera vegada que s’implanta en hospitals comarcals de la Regió Sanitària Girona i s’emmarca en el projecte de digitalització del procés quirúrgic que s’està duent a terme a la Corporació.

sms salut

Els hospitals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, Blanes i Calella, posen en marxa, aquest mes de juliol, un nou sistema de comunicació via SMS perquè els familiars i els acompanyants dels pacients que entren a quiròfan estiguin informats, en tot moment, de la ubicació exacte del malalt un cop accedeix a l’àrea quirúrgica dels respectius centres.

El principal objectiu d'aquest projecte és reduir l’angoixa i l’ansietat que poden sentir els familiars durant el temps que han d'esperar a tenir noticies del pacient des que aquest entra i fins que surt de la intervenció. El nou sistema representa una millora en la qualitat de l'atenció als usuaris perquè se'ls manté informats durant tot el procés quirúrgic.

En el moment que el pacient ingressa, els familiars han de facilitar al personal assistencial un número de telèfon d'on volen rebre les notificacions. Se'ls hi envien de forma automàtica un total de quatre missatges al mòbil per informar-los cada vegada que el pacient canvia d'ubicació dins l'àrea quirúrgica: el pacient ha accedit a l'àrea quirúrgica, el pacient ha entrat a quiròfan, el pacient ha entrat a l'àrea de reanimació i el pacient ha sortit de l'àrea quirúrgica. Per ara, aquests missatges només s'activen en pacients programats en ingrés.

 Un equip multidisciplinari, format per personal d’infermeria, anestèsia i informàtica, ha treballat en aquesta nova eina. Un sistema que fins a dia d’avui s'ha implantat, sobretot, en hospitals de tercer nivell, però que és la primera vegada que s’engega en centres hospitalaris comarcals de la Regió Sanitària Girona.

Aquesta iniciativa s'emmarca en un projecte de digitalització del procés quirúrgic que s’està desenvolupant als centres hospitalaris de la Corporació i que permet fer un seguiment molt acurat del pacient tant a dins com a fora del bloc quirúrgic, ja que els professionals disposen d'informació en temps real i molt exhaustiva de tot el procés d'intervenció, fet que ajuda a millorar substancialment la seguretat dels usuaris.

Us adjuntem l'enllaç amb un petit vídeo-resum d’aquesta iniciativa explicada per una familiar d'una pacient [AQUÍ].

Compartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Informació publicada el 18 de juliol de 2019
AJUNTAMENT DE TORDERA Plaça de l'Església, 2 - 08490 Tordera | T. 937.643.717 |  tordera@tordera.cat