www.tordera.cat
Portada:Ajuntament:MESURES SOCIALS, ASSISTENCIALS I EDUCATIVES
Documents

Com em poden ajudar els Serveis Socials de Tordera?

Com sol·licitar un certificat del padró d'habitants? 

Ampliació de l’atenció social domiciliària i telefònica a usuaris i no usuaris majors de 80 anys.

Guia de Mesures en l'ajuda al pagament dels habitatges

Noves derivacions al Centre de Distribució d’Aliments i Roba

Ajudes al pagament del lloguer

Repartiment de les targetes menjador per alumnes amb beca de servei de menjador escolar

Ampliació del servei de teleassistència per a majors de 65 anys

Creació de la borsa de voluntaris

Repartiment de medicaments a domicili a persones en situació d’aïllament i vulnerabilitat

Ampliació del Servei de Psicologia Municipal a tota la població

Difusió de la campanya contra la violència masclista a establiments locals

Ajudes socials per a fer front a les despeses de llum, aigua i gas per a famílies en situació de vulnerabilitat

Promoció de campanyes de suport emocional a través dels serveis municipals, casal de joves, comunitat educativa i entitats esportives.

Suspensió de totes les activitats lúdiques, culturals, socials i esportives fins a la fi de l’Estat d’Alarma i tancament d’equipaments i instal·lacions municipals.

Contacte diari amb el CAP per conèixer quina era la situació sanitària i afectació a Tordera .

Seguiment de la situació de les residències i estat de salut dels residents juntament amb serveis socials i a través de l’ABS.

Desinfeccions  de les residències de gent gran.

Contacte i informació amb la Corporació de Salut i el Departament d’Epidemiologia

Realització de proves PCR  als treballadors de la residència Can Comte

Compra de termòmetres infrarojos.

Coordinació i compra de material de protecció per a professionals de les residències i el personal destinat a serveis mínims

Servei orientació per al confinament d'infants o adolescents que està creant   situacions d'estrès a casa amb col·laboració dels centres oberts municipals i amb el Servei d'Orientació i acompanyament a Famílies

Atenció telefònica per informar sobre moratòria d'hipoteca, moratòries de lloguer,  tramitació de la convocatòria d'ajudes de generalitat de lloguer de majors de 65 anys i informació sobre ajuts per al pagament de subministres, bons socials i cànons socials d’aigua.

Servei de maltractament infantil o adolescent amb coordinació amb el Departament d’Infància

Creació del servei de reallotjament per persones sense llar o que no pot fer el confinament adequadament a casa amb col·laboració amb Policia Local de Tordera i Consell Comarcal Maresme

Col·laboració del grup de persones voluntàries cosidores de mascaretes i distribució de mascaretes amb la col·laboració de Protecció Civil

Coordinació amb direccions escolars i inspecció per valorar necessitats familiars de cada centre i prendre les mesures de forma coordinada necessàries per atendre els alumnes en funció de cada cas. 

Campanya de recollida de material informàtic per part de particulars i empreses del municipi que vulguin cedir o donar maquinaria per alumnes que no en tinguessin. 

Campanya per compartir la Wifi de casa amb famílies que ho necessiten si se sap que hi ha algun cas proper amb aquesta necessitat. 

Instem els Serveis territorials d’ensenyament de les necessitats del municipi i els fem coneixedors de les propostes de l’Ajuntament per tal de donar una resposta conjunta i ràpida a les necessitats locals. 

Iniciativa #persentirnosaprop de les escoles i dels clubs esportius per tal d’enviar missatges positius i de proximitat a la ciutadania.

Repartiment extraordinari de 50 routers amb connexió 4G de 26 GB mensuals sense limitació horària per a alumnes en situació de necessitat i repartiment de material fungible a famílies que no tenen recursos per poder-ne disposar. 

Repartiment extraordinari de 50 màquines extra per a famílies i que no disposaven del dispositiu per treballar des de casa. 

Contacte amb famílies no localitzades per part dels centres educatius, recollir dades actualitzades i retornar-les als centres perquè en puguin fer l’acompanyament. 

Coordinar el seguiment telemàtic de l’activitat educativa de l’escola d’adults, la llar d’infants el Niu i l’escola de formació artística del Teatre Clavé. 

Assegurar la matrícula de tots els alumnes de l’escola d’adults per fer les proves d’accés a grups mitjà.

Seguiment i avaluació de les tasques dins del Projecte Riu, coordinació amb el referent de cada centre educatiu.

Gestió de la retirada de menjar dels menjadors de les escoles perquè servís per famílies desfavorides. 

Plantegem els diferents escenaris de cares a l’oferta educativa a l’estiu en el municipi.  

Seguiment on-line del projecte riu de forma telemàtica amb els referents de cada alumne. 

Contacte amb les AMPA per fer front a alguna problemàtica o necessitat de les famílies. 

Obertura del Servei de Psicologia a tothom que així ho necessiti amb alguna situació complexa.  

Equipament i gestió tècnica per facilitar el teletreball dels treballadors municipals. 

Compra de material per a treballadors i per les famílies sense connexió.

Seguiment i contacte amb operadores perquè donin solució als problemes connectivitat a urbanitzacions. 

Gestió d’incidències telemàtiques i gestió de seguiment d’òrgans col·legiats telemàticament

Disseny i implementació de “Sant Ponç des de casa” per part de la Regidoria de Festes, la Regidoria de Cultura, la Regidoria de Joventut i diverses entitats de la població per tal de portar a terme el programa tradicional de lacelebració però de manera innovadora.

Suport econòmic dels clubs per poder fer front a les necessitats d’aquestes setmanes. 

Assessorament jurídic i legal dels clubs esportius

Disseny i implementació de la campanya “Sant Jordi des de casa” per part de la Regidoria de Cultura, el casal de joves, la biblioteca i el Teatre Clavé amb activitats per fer des de casa

Ajornament de totes les activitats planificades per als mesos de març, abril i maig i elaboració de noves propostes des de casa.

Preparació de convenis, provisions i decrets per al Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona 2020.

Manteniment diari de xarxes socials  (Biblioteca, Escola d’Adults i Casal de joves), creació de continguts i resposta a consultes per part dels usuaris.

Programació d’activitats i tallers online des de la Biblioteca, Casal de joves, etc.

Previsió d’espais i possibles condicionants per a la celebració de casals d’estiu a l’espera de les directrius que es marquin des del Departament de Sanitat.

Planificació i disseny del projecte “Brigada jove 2020” atenent les mesures preventives de la Covid19

El teu navegador no suporta vídeos HTML5, però pots

descarregar-te el fitxer

El teu navegador no suporta vídeos HTML5, però pots

descarregar-te el fitxer