type=11
Ajuntament de Tordera/El Servei Local d'Ocupació de Tordera treballa amb els centres educatius per apropar els joves al món laboral

El Servei Local d'Ocupació de Tordera treballa amb els centres educatius per apropar els joves al món laboral

Última revisió 14-04-2026 13:14
13/04/2026

Es tracta d'una tasca d’acompanyament i orientació als joves del municipi mitjançant diverses accions coordinades amb els centres educatius. L’objectiu és apropar els recursos ocupacionals a l’alumnat i facilitar-los eines per a la seva inserció laboral futura.

Al llarg del present curs escolar, s’han impulsat diferents activitats adreçades a diversos nivells educatius. Entre aquestes actuacions destaquen les visites al Servei Local d’Ocupació per part de l’alumnat de Programes de Formació i Inserció (PFI), així com dels cursos de 1r i 2n de batxillerat i dels cicles formatius.

COMPETÈNCIES LABORALS

Pel que fa a l’alumnat d’ESO, s’han desenvolupat tallers de competències laborals amb tres grups de més de 20 alumnes per nivell a 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO. A més, els grups de 4t d’ESO també han participat en visites al servei. Aquestes accions també s’han estès a l’alumnat del Projecte RIU, que ha combinat tallers i visites.

Els tallers de competències laborals tenen com a finalitat treballar habilitats clau com la comunicació, el treball en equip, la responsabilitat i el coneixement del mercat laboral, mentre que les visites permeten conèixer de primera mà els serveis i recursos disponibles per a la recerca de feina i l’orientació professional.

UN PROJECTE AMB CONTINUÏTAT

Aquestes iniciatives donen continuïtat a la feina iniciada el curs anterior, en què ja es van dur a terme accions similars amb l’institut i amb l’alumnat de 4t del Tordària.

Amb aquesta línia de treball, el Servei Local d’Ocupació reafirma el seu compromís amb la joventut, fomentant la seva orientació professional i facilitant la transició entre l’etapa educativa i el món laboral.