L’objectiu d’aquesta nova organització és ordenar, millorar la coordinació interna i aconseguir una millor eficiència de treball de cara al ciutadà, tenint en compte els objectius principals marcats del pla de mandat.

">

L'alcaldessa presenta la nova organització del govern municipal distribuïda en cinc grans àrees

Última revisió 26-06-2023 12:14
26/06/2023

L’objectiu d’aquesta nova organització és ordenar, millorar la coordinació interna i aconseguir una millor eficiència de treball de cara al ciutadà, tenint en compte els objectius principals marcats del pla de mandat.

L'alcaldessa de Tordera, Elisabet Megias, ha signat aquest matí el decret de distribució del nou cartipàs de l’Ajuntament de Tordera.

El nou cartipàs estableix un organigrama encapçalat per l’alcaldessa, dins de l’àrea general de presidència que tindrà les competències executives de totes les àrees de govern.

La nova composició defineix cinc grans ponències de treball: Àrea General de Règim Interior, Economia, Serveis Personals, Serveis a la Ciutadania i Territori.

L’Àrea General de Presidència es dividirà amb diferents regidories i la mateixa alcaldessa coordinarà Secretaria i Serveis Jurídics. El regidor Pere Garcia s’encarregarà de la Coordinació de Govern, OAC, Comunicació i Transparència.

El regidor Rafa Delgado serà 1r tinent d’alcalde que coordinarà la ponència d’Àrea General de Règim Interior. Un grup que compta amb la regidoria de les TIC i serà liderada pel mateix regidor responsable. Els àmbits de Recursos Humans (coordinats per en Pere Garcia), Hisenda i Contractació (coordinades per la regidora Jenifer Jansa) són dins d’aquest mateix grup.

El regidor Pere Garcia serà el 2n tinent d’alcalde i cap d’àrea d’Economia. En aquest cas, neix la regidoria de Fires coordinada pel mateix regidor responsable de la categoria. Promoció de l’Activitat i Econòmica, conjuntament amb Inserció Laboral i Formació estaran designades al regidor Rafa Delgado. Comerç i Mercats aniran a càrrec del regidor Aniol Canals.

La ponència de Serveis Personals estarà gestionada per la  3a tinent d’alcalde Toñi Garcia. Serveis Personals comptarà tots els temes relacionats amb la participació ciutadana, la joventut i Festes que estaran coordinats pel regidor Aniol Canals. Els àmbits d’Educació, i Cultura els coordinarà en Pere Garcia. Els Esports i Gent Gran la delegada serà la Toñi Garcia i Participació Ciutadana la coordinarà en Rafa Delgado.

L’Àrea general de Serveis a la Ciutadania estarà coordinada per la 4a tinent d’alcalde, Nàdia Cantero. Aquesta àrea comprendrà tot allò que sigui Seguretat, Protecció Civil i Transport coordinades per la regidora Cantero. Obres i Serveis, la regidora Bàrbara Vergés mantindrà la coordinació i Atenció Social i Consum, també mantindrà la seva designació la regidora Toñi Garcia.

La ponència de Territori estarà encapçalada pel 5è tinent d’alcalde  Xavier Pla que coordinarà l’Entorn Rural i Pagesia. Medi Ambient, Energia, Sostenibilitat, Serveis Tècnics i Activitats el delegat serà el regidor Sergi Masó. Urbanisme i Patrimoni la delegada serà la Bàrbara Vergés i tots els temes relacionats amb Mobilitat i Accessibilitat el regidor Rafa Delgado en serà el coordinador. La regidora Nàdia Cantero portarà la coordinació d’Educació Ambiental (Civisme) i la regidora Jenifer Jansa serà l’encarregada d’Habitatge.

Aquest dijous 29 de juny, se celebrarà la sessió plenària on s'adonarà del nou cartipàs municipal, s'assignaran els regidors delegats als diferents organismes autònoms i òrgans col·legiats que compten amb representació municipal, les retribucions i els càrrecs eventuals del nou govern municipal.