Paquets de mesures en política fiscal, econòmica i ocupacional en resposta a l'emergència sanitària del COVID19

Última revisió 28-06-2021 09:13
27/03/2020

Atenent a la situació d'alerta sanitària generada pel coronavirus SARS-CoV-2, i davant tota la informació relacionada amb l'àmbit fiscal i empresarial, l´Ajuntament de Tordera, des de les àrees d'Hisenda i Promoció Econòmica s'ha fet un recull de les diferents mesures adoptades per l'Ajuntament, la Generalitat i l'Estat.

Mesures adoptades per l'Ajuntament de Tordera

En relació amb l´activitat comercial i teixit productiu:

  • TAXA D´ESCOMBRARIES: Els titulars dels establiments que a conseqüència de l´Estat d´alarma tinguin la seva activitat tancada no hauran de fer front al pagament de la taxa d´escombraries, durant tot el període de temps que es mantingui l´obligació de romandre tancats.
  • TAXA DE MERCATS: No es cobrarà la taxa als paradistes del mercat dels diumenges durant el període de temps que la seva activitat es manté suspesa.
  • TAXA DE TERRASSES : Els titulars de les llicències d´ocupació de via pública, no hauran de fer front al pagament d´aquesta taxa mentre es mantingui la situació d´estat de alarma i la seva activitat estigui suspesa.

En relació amb les famílies:

  • TRANSPORT ESCOLAR: Les famílies no hauran de pagar el transport escolar durant el període de temps que no hagi activitat escolar a conseqüència de la situació d´emergència del COVID19
  • LLAR D´INFANTS:  L´Ajuntament eximeix  a les famílies del pagament de la quota de l´escola bressol durant el temps que aquestes estiguin tancades per la mateixa causa.
  • AULES DE FORMACIÓ ARTÍSTICA DEL TEATRE CLAVE:  No es cobraran les quotes mentre sigui vigent l´estat d´alarma.

Paral·lelament a aquestes mesures, l'Àrea d´Hisenda segueix treballant en l'estudi d´ajornament d'impostos i en la confecció d'un nou calendari fiscal.

Àrea de Promoció Econòmica

Promoció Econòmica, per la seva banda, ha posat a disposició de les empreses, autònoms i comerços tot el recull d'informació generada per la Generalitat i l'Estat a través d'unes fitxes pràctiques per a cada situació:

Mesures adreçades a les empreses que no han cessat la seva activitat i es troben afectades per la situació de l'alerta:

  1. LÍNIA AJUTS AUTÒNOMS GENERALITAT CATALUNYA
  2. GUIA AJORNAMENT PAGAMENT IMPOSTOS  (Document guia d'instruccions)
  3. FITXA ICO COVID 19
  4. MORATÒRIA DEUTE HIPOTECARI

Mesures adreçades a les empreses que han hagut de cessar la seva activitat després del RD 463/2020, de 14 de març:

  1. PRESTACIÓ EXTRAORDINÀRIA PER CESSAMENT D´ACTIVITAT
  2. RESUM MESURES ECONÒMIQUES I SOCIOLABORALS

Més info:

Per altra banda, des de l'Àrea s'està fent un estudi entre les empreses locals per conèixer de primera mà quina és i ha estat la seva siutació des de l'inici del confinament. Per conèixer aquestes dades i establir les mesures adients per dinamitzar i revitalitzar el teixit econòmic local una vegada finalitzi l'episodi del COVID19, es demana a les empreses i comerços que omplin el FORMULARI que trobaran en aquest enllaç

L´Àrea de Promoció Econòmica recomana que davant de qualsevol dubte relacionat amb l´activitat es consulti amb el gestor corresponent.

En paral·lel, també posa a disposició el correu promocioeconomica@tordera.cat per resoldre dubtes relacionats amb les línies de suport empresarial i les ajudes de suport econòmic a pimes i autònoms adoptades per les diferents administracions. Les consultes que arribin al correu es contestaran amb un període de 48 hores i sempre s´haurà  d´entendre la resposta a títol informatiu).

Altres iniciatives en marxa: 

ÀREA D'OCUPACIÓ:

Els tràmits relacionats amb el SOC com ara la renovació de la demanda, els pagaments de la renda garantida, la pròrroga de subsidis i les declaracions anuals de persones majors de 52 anys es realitzaran d’ofici, sense que la persona usuària faci cap actuació.

Si m'han acomiadat i m'he d'apuntar al SOC com ho he de fer?  

Davant la situació de COVID-19, es deixa sense efecte i mentre duri la situació d’alarma, l’obligatorietat d’inscriure’s al SOC en el termini màxim de 15 dies, des de la finalització del contracte o, en el cas que encara s’hagin de realitzar vacances, des de la finalització de les mateixes. En aquest cas, i davant la impossibilitat de desplaçar-te el SOC ha habilitat a la seva pàgina web un formulari.

Altres informacions:

ORGANISME AUTÒNOM DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA (Diputació de Barcelona): 

Finalment, la Diputació de Barcelona, a través de l´Organisme de Gestió Tributària, ha elaborat aquest document de “preguntes freqüents” per resoldre dubtes sobre les gestions i tràmits amb aquesta administració.